الجمعة، 27 أكتوبر 2017

لعنتي جنون عشقك تميمة نبيل

 قد فعلتها مرة أخرى وكنت قد اقسمت ألا أبيع روحي ثانية !1
تطلعت إلى صورتها في المرآة فلم ترى سوى صورة باهتة لجسم بلا روح وعيون هربت منها الحياة فأبت أن تذرف دموع لا تستحقها. فلقد نضبت من

الثلاثاء، 24 أكتوبر 2017

رحلة الى كوريا البارت الثاني عشر هذا البارت بقلم سارة سرور

توضيح هذا البارت كتبته صديقتي المذهلة سارة سرور

بعد عدة ايام ف الصباح البنات كالعاده فتحوا المطعم للزباين وابتدا اليوم عادي جدا والزباين بتيجي واحد ورا التاني والمطعم مش بيفضي من الزباين         فو: صلاة النبي أحسن شوفتوا المحل بيشغي ناس ازاي
رو:طيب بطلي أر بقي لحسن انتي اصلك فقر ونحس اصلا انتي ومو طول عمركوا فقر
مو: وايه اللي دخلني بينكوا دلوقتي انتو بتجروا شكلي وخلاص اشششششششششش
سو: ف ايه يابنات يلا روحوا كل واحده تشوف شغلها احنا هنقف نتكلم ونسيب الزباين
فو: لا طبعا احنا نحب خدمة الزباين بتوعنا
مو: انا داخله المطبخ وسيباكوا مع الناس احسنلكوا محدش يعمل مشكله فهماني يا ست فو
فو: وهو انا بعمل مشاكل لا سمح الله
مو: ابدا ابدا
رو : وده من امتي هتدخلي انتي المطبخ انتي مش ع طول رزعاني فيه وانتي بتشوفي الزباين
مو: اهو هجرب أكله جديده هعملها
رو : ربنا يستر
فو وسو يضحكوا
مو: مالك متخافيش مش هجربها ف الناس الاول هجربها فيكوا انتو هههههههههههههههه
فو: يعني هنروح المستشفي النهارده
مو:اششششششششش مالك انتي وهي انتو ناسيين اني بتعلم كل الوصفات الجديده وانتو قاعدين هنا مش فالحين ف حاجه

فو: خلاص سيبيني اتعلم مكانك انا بحب العلم اوي        
مو:ده بعينك
رو: بتتعلمي مو برضه ولا بتروحي عشان تشوفي بي                                                   سو: لا يابنات مو بتتعلم جامد وبتبزل مجهود كبير عشان تتعلم كل الوصفات خاصتا لما كيونا بيبقي موجود
مو:تبص بأشمئزاز ل سو
سو: ف ايه مو
مو: ولا حاجه سو  انا غلطانه اني باخدك معايا اصلا                                                فو: الله اقفش بقي انتي بتتعلمي و كيونا موجود                                                  رو : وبتتعلموا سوا بقي
مو:  انا بشوفه صدفه اصلا ف ايه سو واحنا بنشوف كيونا اصلا الا بالصدفه                               سو: اه صح صح ف ايه يابنات انتو ع طول تضايقوا مو كده  الا قوليلي مو هو كيونا هيجي المطعم بتاعنا امتي
رو: كيونا هيجي مطعمنا طيب مش هيجيب حد معاه                                                فو: وتقولولي صدفة رب صدفة بقة اوعي تكون صدفك زي صدف عبدوالحليم                                     بس اهم حاجة هيتشي جاي معاه ده من لما عاملني معاملة البوابين وهو ولا حس ولاخبر خلعني ابن الايه ده
سو: لا وانتي الصادقه ده سيون هو اللي جاي معاه بس شكلهم معبروناش من بعد ما مو قالت انهم قالوا هيجوا بعد ما عرضنا عليهم انهم يجوا المطعم                                                       رو: قصدك معبروهاش هي شوفي بقي لو كنت انا اللي قولتلهم كان زمانهم من تاني يوم هنا                                                  فو: اكيد رو ولا انا بقي كان زمانهم جايين معانا
مو: فو هانم وانتي يا ابله رو مش واخدين بالكوا ان ف زباين دخلت المطعم ومستنين حد يروح يشوفهم
البنات كل واحده تروح تشوف الزباين ومو تدخل المطبخ                                                    مووهي متوتره : ياتري هتنفع ولا لا وتبدأ تعمل الوصفه الجديده اللي اخترعتها والبنات بره بيشوفوا الزباين وخايفين من المصايب اللي ممكن تعملها مو ف المطبخ
فو: هي مو اتأخرت صح
رو: ربنا يستر هندبس وناكل الاكل غصب عننا                                                             سو: ايه يا بنات مو بتعمل اكل حلو انتو بس اللي بتبقوا مستغربينه عشان جديد انما هو بيبقي لذيذ
رو: بأمارة الاكله اللي بطني وجعتني بعد ما أكلتها                                                      فو: اه انتي نسيتي رو بطنها وجعتها ازاي                                                              سو: وانتي متعبتيش ل وانا كمان رو بس اللي معدتها حساسه اوي وبتتعب من اقل حاجه
فجأه  مو طلعت من المطبخ وعلامات الاستغراب ع وشها وبتبصلهم

رو: مالك مو
سو: خلصتي مو الاكله الجديده
فو: اه يابطني ياني بطني بتوجعني مقدما انا قررت اصوم ياجدعان الا مش هتصومي رو عشان ناخد ثواب سوا
رو: تصدقي بفكر ف كده
مو: ف حد بيصوم من بعد الظهر ياهانم انتي وهي ده انا عملتلكوا اكله هتاكلوا صوابعكوا وراها وهتسمعوا تصفيق حاد من معدتكوا وهي بتقول كمان                               وكان جه وقت قفل المطعم لفترة الغدا بتاعتهم وهما قاعدين وسو راحت تجيب الاكل من جوه فجأه لقوا 2 واقفين ع الباب بصوا وتنحوا                                      فو: بت يا رو هو فعلا في حد يعني واقف هنا ولا انا بحلم                                                  رو: انا مش شايفه غير واحد بس
فو: لا يابت هما 2
 رو: لا واحد بس
فو: نظرك ضعف
رو: لا ده 6ع 6  بس واحد منور ع الاخر مخليني مش شايفه حد                                               فو: يامجنونه
مو تتجه ناحية الباب وتفتح وترحب بهم
مو: اتفضلوا اتفضلوا اهلا بيكوا
كيو: اهلا بيكوياتشينجو
مو: تضجك
فو: هو انتو بقيتوا اصحاب خلاص
كيو بصلها ومردش عليها
مو: تقوله دي فو صاحبتي الاصغر هنا
سيون: اللي اضرــــــــــــــــــــــــ ومش يكمل جملته وينكسف منها ويكتم ضحكته
كيو بيضحك هي دي اللي اضريبت بالقلم الشهير                                                   فو:يااااااااااااااه ايه اضربت دي انا مبنضربش  وبعدين هو الموضوع وصل لعندك ولا انتهيتي يافو
مو: اما ايه اللي حصل يا فو
فو: انا بس سيبتها تهزر معايا شويه انا قلبي حنين                                                        مو و كيو وسيون يضحكوا عليها كل ده و رو واقفه متنحه مكانها ومش بتتحرك                      فو: تغمزها رو مالك انتي ساكته ليه كده                                                              رو ك لا مفيش بس اصل تعبانه شويه
مو: تبتسم لها ألف سلامه عليكي رو مالك                                                                    سيون : انتي تعبانه
رو: اه تعبانه اوي قلبي بيوجعني                                                                  سيون: قلبك من ايه ألف سلامه
كيو يغمز سيون ويقوله دي شكلها مسهوك ياعم سيبك منها                                      سيون: اسكت انت ع طول لسانك متبري منك كده                                                        مو: اتفضلوا اقعدوا                                                  كيو : انا جيت عشان انور المطعم بتاعكوا                                                                  مو: اكيد طبعا انت نورتنا النهارده المطعم كله تحت امرك وطبعا تحت امرك سيون شيه                                                           فو و رو يبصوا لبعض الامو مالها حنينه كده ليه                                                              فو: اصل هتجيبه منين معانا وش خشب ومع الشرير اللي زيها ملاك ما الشر لما بيجتمع مع بعضه بقي                               رو: عندك حق                                                                              سو تخرج من المطبخ وتتكلم بصوت عالي يابنات انا جهزت وتتفاجأ بوجود كيونا وسيون                                                            سو: ميانيه اهلا بيكوا نورتوا المطعم                سيون : اهلا بيكي انتي                                              رو تقوم من مكانها وتقعد قدام سيون عشان تفتح كلام معاه                                        فو: تسألهم انتو اتغديتوا                                           كيو: لا لسه                                                         رو: يبقي تتغدوا معانا وتبص ل سيون وتقوله الاكل هيعجبك اوي النهارده ــــــــتفتكر ان الاكل اللي هياكلوا الي مو عملاه ومش ضامنه هو عامل ازاي                              رو: سو تعالي نحضر الغدا قالتلها ما مو محضره كل حاجه انا يادوب وضبته                        رو: لا مش ده احنا هنعمل حاجه تانيه                      سو: ليه يابنتي                                                            رو كده وخلاص                                                              فو: ايوه يا سو اسمعي الكلام                                                     مو:  ماشي رو                                            كيو وسيون يحسوا بحاجه غريبه ويسأل سيون                                                  سيون : هو ف مشكله                                      رو: تقف قدامه وتقوله لا ابدا                                           فو: لا ده احنا هنغديكوا النهارده غدا عجب يا باشا                                                   مو: طيب ممكن بسرعه عشان نتغدا                     رو: 10 دقايق بس                                                    مو بأحباط ماشي

رو: سو تعالي نحضر الغدا قالتلها ما مو محضره كل حاجه انا يادوب وضبته                             رو: لا مش ده احنا هنعمل حاجه تانيه                      سو: ليه يابنتي                                                            رو كده وخلاص                                                              فو: ايوه يا سو اسمعي الكلام                                                     مو:  ماشي رو                                            كيو وسيون يحسوا بحاجه غريبه ويسأل سيون                                                  سيون : هو ف مشكله                                      رو: تقف قدامه وتقوله لا ابدا                                           فو: لا ده احنا هنغديكوا النهارده غدا عجب يا باشا                                                   مو: طيب ممكن بسرعه عشان نتغدا                     رو: 10 دقايق بس                                                    مو بأحباط ماشي                                              سو: روحي انتي رو وفو انا هاكل انا ومو من الاكل اللي عملته مو                        كيو: مو عملت اكل بنفسها بصلها ايه التقدم ده انا كمان عايز اجرب الاكل ده                                                 سيون: وانا كمان                                                        فر: ياصلاة العيد الالف هيقتلنا لو جرالهم حاجه رو تعالي نهرب بسرعه                             رو : ربنا يستر                                                 ويحضروا الاكل ويبص كيو وسيون و رو و فو ومتنحين لشكل الاكل O____O       وهنا ينتهي البارت واشوفكم ف البارت الجديد

رحلة إلى كوريا البارت الحادي عشر هذا البارت بقلم سارة سرور

توضيح هذا البارت كتبته صديقتي المذهلة سارة سرور
ف غرفة مو و سو
سو: الحمدلله المطعم كل يوم بيشتهر أكتر وبيجيله زباين جديده
رو و مو: اه الحمدلله

رحلة الى كوريا البارت العاشر


فو تلتفت بغضب:اايششششششششششش وده مين ده
فوجدته كيبوم ممكن تسيب ايدي مهمهاش انه كيبوم عشان كانت متضايقة جدا
كيبوم:اكيد بس بشرط متضربيهاش هي اعتذرت
فو:هي تقربلك ولا انت حامي حمى البشرية عموما انا مكنتش هضربها انا كنت بس بحاول احطها في نفس الموقف الي هي عملته في عشان تعرف اد ايه اهانتني ومينفعش اعتذارها مهما كان اد ايه وراحت باصة للبنت بإشمئزاز وفلتت ايدها من كيبوم ومشت وسابتهم وراحت تشوف الزباين
رو:تنظر الى الفتاه:بصي يا حلوة انا ساكتة من ساعتها لوسمحت متجيش هنا تاني
الفتاه :ما أنا اعتذرتلها
رو:لو عاوزاها تسامحك اجمعي الناس الي ضربتيها قدامهم واعتذريلها قدامهم لو مش هتعرفي فاتفضلي امشي
مو داخلة:ايه في ايه شافت البنت قالتلها مش انتي الي كنت عامله مشكلة قبل كده ايه الي جابك
البنت:انا كنت جايه اعتذر
مو:خلاص ماشي بما انك بتعتذري بصدق قبلنا اعتذارك اتفضلي اقعدي
فو:شافتهم فراحت عند مو: انتي بتقبلي اعتذار اي حد كده عادي ماهو لو انتي الي اضربتي بالقلم مكنتيش هتسكتي
مو:خلاص يافو ما هي اعتذرتلك وبعدين ازاي تقوليلي كده
فو:معلش يامو
مو:ايه ده ده كيبوم انتي مشفتيهوش ولا ايه
فو:لأ شفته يا ختي ده حصلي موقف معاه هبقى احكيلك عليه بعدين
مو:طب روحي خدي طلبه اجري
فو:من عينتيني
فو تذهب بإتجاه الطاولة التي يجلس بها كيبوم
فو:تحب تطلب ايه
كيبوم:انا اسف جدا لو كنت ضايقتك بتدخلي انا بجد بعتذر بس انا محبيتش انك تعملي حاجة ممكن تزعلي منها بعدين
فو:لا مفيش مشكلة مع اني مكنتش هزعل ولا حاجة لو كنت ضربتها
كيبوم :بيضحك انتي اسمك فو قرأ اسمها من ع بطاقة التعريف الي ع هدومها
فو:ايوه انا
كيبوم:اه ماشي وراح طلب من المنيو
في هذه الاثناء يدخل هيتشول من باب المطعم فو تبتسم وتذهب مسرعة نحو الباب
فو:اوبا هاي ازيك
هيتشول يبتسم لها بضيقة ويهز رأسة ويتركها ويذهب
كيبوم:اخيرا وصلت دايما متأخر
هيتشول:ههههههههه هتطلب ايه
كيبو:انا خلاص طلبت
تقاطعهم فو:اوبا انت عامل ايه انت مردتش عليا ليه في حاجة
هيتشول يتجاهلها ثانية وينظر الى كيبوم:مش تستنى يا ابني لما اجي وبعدين تطلب
كيبوم يستغرب من هيتشول وينظر الى فو التي تغير لونها من شدة الخجل ولا يستطيع الرد ع هيتشول
فو تحاول السيطرة ع خجلها:تحب تطلب ايه
هيتشول:يطلب الطلب رقم 5 بالمنيو
فو:اوكاي وتذهب فو التي كانت بالكاد تحبس دموعها ان تخرج
كيبوم:ايه يابني انت عاملتها كده ليه
هيتشول:عاملتها ازاي سيبك المهم انت مجاوبتش ع سؤالي
كيبوم:انهي سؤال
هيتشول انت مستنتنيش ليه
كيبوم:اه اصلي اتكسفت ما اطلبش من الي عملته معاها
\هيتشول:ايه عملت ايه ياروح الجماعة
كيبوم:اصلي مسكت ايدها ولسة هيكمل كلامه رايح مقاطعه هيتشول
هيتشول:وحياة امك مسكت ايه انت مش عارف انها هتبقى تبعي
كيبوم:دايما دماغك واطية انا مسكت ايدها غشان متضربش البت الي كانت ضربتها
هيتشول بت مين اه لأ بصراحة انت غلطان كنت تسيبها تضربها انا لو منها كنت اديتها بالجزمة
كيبوم:اعوذ بالله
مو:فو ايه الحظ ده هيتشي وكيبوم مرة واحده
فو:اه حظي فعلا
رو:فو مالك كده النهارده مش ع بعضك كده هو انتي ايه الي مزعلك كده
فو:مفيش وتحاول فو ان تضحك لتخرج من الموضوع اسكتي يارو انا اتحلقلي النهارده هيتشول عاملنيب النهارده معاملة كلاب بعد ما كان بيقولي نبقى صحاب
رو:ليه هو ايه الي حصل
حكتلهم فو
مو ورو:معلش يا فو تلاقيه كان متضايق
فو:يمكن برده
وتمر الايام ويمضي 15 يوما وتفك سو الجبس وينتهي البارت هنا باي يا عسل اتمنى يكون البارت اعجبكو

رحلة الى كوريا البارت الثامن


وتصل سيارة لي مين هو الى المطعم
مين هو:هبقى اجي عشان اطمن عليكي
سو:اوك
ويذهب مين هو وتعود سو الى المطعم بعد نصف ساعة يعو الفتيات الى المنزل
فو:سو انتي فين 
سو:انا هنا
مو زعلانة من سو عشان سابتهم ومشت بس مو مكنتش تعرف ان رجل سو اتكسرت
رو:ايه الي خلاكي تمشي ياسو من غير ما تعرفينا
سو:مش انا قابلت لي مين هو
رو:العب
مو:اه عشان كده بقه بعتي صحابك 
سو:لا والله يامو ده انا رجلي اتكسرت (وراحت رافعة البطانية من على رجلها) حتى شوفي
مو:بلهفة وخوف من ايه ياسو ايه الي حصل
فو:محسساني انك امها من شويه معتش هعرفها تاني ووو والوقتي حاجة تانية خالص
مو:اطلعي منها انتي يافو 
فو:طلعنا بس بجد ياسو ايه الي حصل قابلتي مين هو ازاي متقولي
سو:هوه ده الي همك بصو انا النهارده كنت بتزلج زي ما انتو عارفين وحكت لهم ع الي حصل
مو:بس هتفضلي ف الجبس 15 يوم امال مين الي هيروح معايا بكرة الدرس
رو:هاجي معاكي انا يامو
مو:اوك
في شقة السوجو بعد يوم طويل من التدريب
دونغهي:اه ياني ياما ده كان حتة يوم
انهيوك:اه ده انا اتكسرت 360 حته
دونغهي:ليه ياخويا ده انت طول التدريب كنت قاعد ده انت ولا كان ليك اي تلاتين لازمة النهارده
سيون:ده انت اتبعزأت اوي ياهيوك
هيوك:هوانا قرطاس لب عشان اتبعزق
هيتشول:هات حبه
هيوك:من عينيا ياهيونج تاخد ايه سوبر ولا ابيض
هيتشول:لا الي زيك مينفعش ابيض ولا سوبر انت اخرك لب سوري
دونغهي:ههههههههههههههههه حلوة
هيوك:بتضحك ع ايه طب انا لب سوري انت بقه لب فاضي
دونغهي:اسكت ياد ظريف اوي ابو ام تناحتك
سونغ مين:ماتستهدو بالله ياجماعة انتو اتحسدتو وربنا
ليتوك:بتتخانقو وانا موجود ياخسارة تربيتي فيكو
كيوهيون:اه انت بقه ليك اي لازمة هنا دول مش عملينلك اي اعتبار خالص شكلك بق وحشش اقولك متتنازل عن القياده 
انهيوك:ويديهالي
ليتوك:اسكت انت جبتلنا الكلام
سيون:صحيح ياكيو هتروح بكرة درس الطبخ الي انت بتروحه ده
كيو:ايون اشمعنا
سيون:عاوز اجي معاك عشان هعمل دراما هكون فيها شيف 
كيو:اوك قشطة 
ليتوك:يلا ياعيال عشان ننام عشان هنصحى بدري عشان التدريب
في شقة لي مين هو كان قاعد هو وكيم هيون جونغ 
هيون جونغ :انت اختفيت فين النهارده كده
مين هو حكاله
هيون جونغ:دايما فاضحنا كده مع الاجانب طويل واهبل ع الفاضي
مين هو:بطل الحقد الطبقي بتاعك ده بقه مش هتروح بقه انا عاوز انام
هيون جونغ انت بتطردني طب والله ما انا مروح
مين هو:ما انا طول عمري بطردك مش جديده بتفضل قاعد برضه تناحة مابعدها تناحة اما اروح انام
هيون جونغ:روح ده نوم الظالم عباده الهي تنام ماتقوم يابعيد
مين هو:انا وانت 
هيون جونغ:يعني هتبقى ورايا ورايا حتى في الارافة مش هستريح منك ابدا
مين هو:انا مش عارف والله مين الي ورا مين ده انت عاملي زي ديلي
هيون جونغ :ع أساس ان انت حمار يعني
مين هو:قوم ياد قوم روح مش ناقصاك الضغط بيعلى 
هيون جونغ:لأ عقله لايكسرلنا السقف والشتا داخل
مين هو:يارب انا رايح انام
في الصباح
البنات بقه صحيوا وفتحوا المطعم ومو بتحضر نفسها عشان تروح
مو:يلا يارو
رو:لآ اعفيني انا مش جايه
فو:اجي انا معاكي يامو
مو:لا هي ناقصة ده حتى حرام
وراحت مو ماشيه وصلت المطعم ودخلت لقت بي هناك
مو لنفسها:العب هي مالها احلوت كده
في المطعم
رو:فو في زبونة تنحة اوي روحي شوفيها
فو:لآ ياختي ده انا لسة القلم معلم لحد الان مش رايحة ولو هتطير فيها رقاب
رو:ماتروحي يافو ده انتي حتى مضروبة قلم قبل كده فهيبقى عادي بالنسبالك لو خدتي التاني
فو:لا حرام جربي انتي مرة بقه ده حتى النجاح بيبدأ من اول قلم 
رو:خلاص سيبيها تمشي
فو:خلاص رايحة اعوذ بالله اما احضر نفسي بقه عشان القلم ميعلمش
وراحت فو وجبتلها الي عاوزاه بعد ما طلعت عينها
في مطعم بي مو متلخبطة ع الاخر بي اخد باله من لخبطتها فراح عندها
بي:تحبي اساعدك في حاجة اصل انا ملاحظ انك متوترة جدا
موبتوتر:لالا شكرا انا كويسة
بي:اوك ماشي
مو بتحضر نفسها عشان تمشي
في غرفة تدريب السوجو
كيوهيون:اما الحق البس بقه عشان الدرس 
سيون: انت نسيتني يابني مش قولت هاجي معاك
كيو:تصدق نسيت معلش يابني السن بقه
هيتشول ينظر لهاتفه
ليتوك:ايه المزه مش معبراك
هيتشول:اسكت انت ويكلم نفسه طيب يافو ماشي منتيش معبراني وراح لابس وخرج من موقع التدريب 
في المطعم 
يدخل شخص ما من الباب 
وتنظر فو بغضب شديد بإتجاه الباب وينتهي البارت ياترى مين وياترى كيو وسيون هيروحو ومو هتكون لسة هناك وهيتشول هيعمل ايه استنوا البارت الجاي عشان تعرفو سلام ياصحاب

رحلة الى كوريا البارت السابع


فعندما تجهزوا ليناموا سمعوا خبط جامد ع باب المطعم
فوومو :مين الي بيخبط ده
فنزلو مسرعين فقامو بفتح الباب فوجدوا رجل عجوز طاعن في السن 
فسألوه عما يريد فقال لهم اريد طعام 
فو معلش احنا قفلنا
الرجل يدخل المطعم:يلا بسرعة انا جعان
لسه فو رايحة تتكلم فأسكتتها مو وقامو بصنع الطعام له فأكل الرجل وذهب 
وذهبت فو ومو لكي ينامو
في الصباح

مو:عاوزين نخرج يابنات 
رو:ايوا عاوزين نخرج بس هنروح فين اقولكو يلا نروح منتجع التزلج
سو:فكرة حلوة رو انا نفسي اروح جدا
ويذهبو جميعا للتزلج 
سو:ياه كان نفسي اجي هنا من زمان
رو:وانا كمان
فتأخذ سو العصا وتتزلج وتبتعد فتصتدم سو بشخص ما وتقع وتكسر ساقها
الشاب:انتي كويسة جرالك حاجة
سو:لا مفيش انا كويسة
وتحاول سو انت تقف ولكنها لا تستطيع
الشاب:انا اسف جدا باين رجلك اتكسرت انا فعلا اسف تعالي معايا المستشفى
سو:لا شكرا انا معايا اصحابي هنا وتبحث سو عنهم بعينها فلا تجدهم
الشاب :انا من تسبب بكسرها فلازم اني اعالجها ويكشف الشاب وجهه فتعرفه وتعلم بأنه لي مين هو فهي لم تعرفه لتنكره فيساعدها ع الركوب خلفه ع دراجة التزلج ويحملها لي مين هو ع ظهره وسو كأن قلبها سينفجر من سرعة دقاته فيشعر لي مين هو بسرعات دقات قلب سو
مين هو:انتي كويسة 
سو:ايوه انا كويسة
ويصلو الى سيارته فيضعها بداخل السيارة
في ساحة التزلج
رو:امال فين سو يا عيال مش شايفاها خالص
مو:عمالة تتزلج مصدقت
رو:ايوه ياختي طلعت جدعة اهي عرفت تتزلج بسرعة اهي
في السياره
مين هو:انا لي مين هو
سو:اه انا اعرفك وانا اسماء
مين هو: بجد تعرفيني بس شكلك بيقول انك مش كوريه
سو:اه انا مصريه 
مين هو:طيب انتي بتعملي ايه في كوريا
سو:انا وبنات اصحابي فاتحين مطعم هنا للاكل الشرقي
مين هو:اه سمعت ان في مطعم كده وكنت حابب اني اشوفه
ويصلوا الى المشفى
فيحملها مين هو ع ظهره ثانية الى داخل المشفى فوضعوا لها جبيرة واخبروها ان تبقى 15 يوما به
مين هو:انا اسف جدا 
سو:انت قولتلي انا اسف دي كام مرة ع فكرة مفيش حاجة ده كده احسنلي ده انت عملتلي خدمة ع الاقل استريح من شغل المطعم شويه
مين هو:طيب ينفع اني ابقى اجي ازورك عشان اطمن عليكي
سو:اوك تيجي في اي وقت
في ساحة التزلج يتجهز البنات للرحيل ويبحثوا عن سو
مو تبكي:انا خايفة جدا على سو ليكون حصلها حاجة
رو:لا ان شاء الله مش هيكون حصلها حاجة
فو:هي يعني هيحصلها ايه يامو تلاقيها مستمتعه بالتزلج
مو:تفتكرو
رو:اه 
فو:الموبايل بتاعها اهه مترنوش
في السيارة
سو تتذكر اصدقائها
سو:ياه انا نسيت اصحابي تلاقيهم قلقانين عليا دلوقتي
مين هو:طيب متتصلي بيهم
سو:انا نسيت الفون بتاعي معاهم
مينهو يناولها الفون بتاعه فتقوم سو بالاتصال بهم
مو تجيب الو
سو:الو مو انا سو انتو فين دلوقتي
مو:انتي الي فين يا سو احنا في مكانا احنا قلقنا عليكي جدا
انتي فين
سو:لا متقلقوش انا كويسة انا قربت اوصل للمطعم دلوقتي
مو:ليه كده ياسو طيب ايه الي خلاكي تروحي لوحدك
سو:هقولكو لما تيجو
مو:خلاص سو ماشي سلام
وتزعل مو من سو وتغلق الهاتف
فو وروبقلق:ها مو سو فين
مو:روحت يلا عشان نمشي انا غلطانة اني استنيتها وقلقت عشانها
رو:طب ليه روحت ليه
مو بتقول لما نوصل هتقولنا
رو:اه تلاقي في حاجة مو لما نوصل هنعرف
في السيارة يصلوا الى المطعم
مين هو:هبقى اجي عشان اطمن عليكي
سو:اوك
ويذهب مين هو وتدخل سو الى المطعم وتصعد الى المنزل فالمنزل في الطابق العلوي للمطعم

وهنا ينتهي البارت استنوا البارت الي جاي عشان تعرفو ايه الي حصل بين البنات وفي حد مهم هيروح عندهم المطعم لسبب معين تفتكروا مين هو وليه انيوننج جايسايو

رحلة الى كوريا البارت السادس


اثناء خروج سو ومو من المطعم ترتطم مو بكيوهيون فهو ايضا يذهب كل اسبوع ليتعلم فن الطبيخ من مظعم بي وتقع مو ارضا
كيوهيون يأخد بيدها:انتي كويسة
مولسة بترفع راسها:اه انا ___________ ولم تستطع إكمال الجملة
سو تغمز مو كي تفيق من المفاجأه:مو انتي كويسة
مو:اه انا كويسة وبتحتول مو جاهدة ان تتمالك نفسها من المفاجأه 
كيوهيون يبتسم لهم:الحمدلله انك كويسة ويتركهم ويذهب
مو:سو انا مش مصدقة عينيا
سو:اهو ده الحظ ناس تتخبط في الحيط وناس تتخبط في كيوهيون
مو:ما تيجي نرجع ياسو نتعلملنا شوية
سو:لأ يلا عشان شكلنا هيبقى وحش اوي
مو:خلاص يلا
في المطعم طبعا انتو بتسألو مين من السوجو في المطعم هقولكو
هيتشول والايونهي وليتوك وريوك وسيون
هيتشول يبتسم: اخيرا خلصنا
فو:اه اخير وتذهب بإتجاه رويلا نروح نبدل ملابسنا بسرعة
رو:لا انا كده تمام
فو:رو يلا
رو:ونسيب سيون لمين
فو:ما تيلي يابنتي بقهمو ع وصول
رو:طيب متزقيش
فقامو بتبديل ملابسهم وعادو
هيتشول:فين الهدايا الي هتقدموهلها
فو:آششش انا دماغي راحت فين لسه هشتريها
هيتشول:خلاص يلا وانا هاجي معاكي
فو:تحدث نفسها(انا مش مصدق نفسي يالمبي) اوك
في الطريق مو وسو
سو:انتي مالك كده في ايه
مو:هيييييح حد يشوف كيو وميتنحش
سو:اه يامو ياجامد يابختك ياعم ما تدينا شويه من بركاتك
في المطعم
سيون:انتي اسمك ايه
رو:انا رو انا الفيه كمان وتابعت كل مسلسلاتك والبرامج كمان
سيون يبتسم:شكراً لكي منين
رو:انا منمصر
سيون اوك
في الطريق لشراء الهدايا
فو متوترة لانها تمشي مع هيتشول
هيتشول:هل تعرفينالسوجو
فو:اكيد انا الفيه
هيتشول:مين الاوبا المفضل عندك
فو بتوتر ايه اه كلهم كلهم
اتكسفت تقوله انت طبعا
هيتشول بخبث:يعني مش انا
فو تبتسم فوجدوا محل للهدايا فقامو بشراء الهديه وعادو
مو وسو يقتربوا منالمطعم
مو:المحل مقفول ليه هو انغاب القط العب يافار بس الي انا مستغرباله فو في المطعم ودي لو المطعم قفل دقيقة تموت فيها
سوعاملةنفسها مش واخده بالها :اه شوفي احنا تاعبين نفسنا وهما قفلوا ازاي تلاقيم نامو
مو:دهانا اولع فيهم
وتتجه مو مسرعة نحو المطعم
مو انتو____________
ويقطع حديثها صوت المفرقعات وغنائهم لها سينيل شوكاهمنيدا سينيل شوكاهمنيدا ساراني مو اوني سينيل شوكاهمنيدا
موتتفاجئ وتكاد انتبكي وبالفعل تسقط دموعها ويذهب اليها اصدقائهاالثلاثهويحتضنونها
سو:كل سنةوانتي طيبة مو وتعطيها الهدية
وقامت فو ورو بفعل الشئ نفسه وقام السوجوبتهنئتها
سو:ايه ده هو احناكنا اتفقنانجيب السوجو يا بنات
فو تضحك:هماالي جم لوحدهم
هيتشول يذهب بإتجاه فو
هيتشول يقوم بمد يده:هل تكونين صديقتي
فوتتفاجئ: ايه
فأعاد هيتشول ما قال:اريدك ان تكوني صديقتي
فو:تحدث نفسها: هيتشول عاوزني اكون صدبقته ايه هو وقع في حبي من النظرة الاولى ولا ايه وتضحك
هيتشول ينظر لها بخبث: بتضحكي ليه
فو هاه لالا ولا حاجة
هيتشول:هاعد لتلاته لو ممدتيش ايدك هسحب ايدي
وبدأ بالعد 1 2 فأسرعت فو بمد يدها
هيتشول يبتسم:لو عوزتي اي حاجة قوليلي اتفقنا
فو اتفقنا وتبادلو الارقام
واخذوا السوجو يتحدثوا مع الفتيات الاربعة ويسألونهم عن عاداتهم وانتهت الحفلة
فو:يلا ياجماعة عشان ننضف المطعم عشان ننام انا هلكت
مو:النهارده كان عيد ميلادي فمش هنضف معاكو
رو:لا والله امال عاوزه مين الي ينضف ياختي
سو:اه يارجلي مالك ليه كده
فو:حقك حد لاقي دلع وميدلعش
رو:يلا يافو ننام احنا وسيبيهم هما ينضفو احنا كفايه علينا كده اوي
فو:اه والله احنا اتهرينا النهارده ما تقومو يلا فقاموكلهم بالتنضيف 
في منزل السوجو
كيوهيون:كنتو فين ياحلويين
ليتوك:كنا في حفلة عيد ميلاد
ريووك:كانت حفلة حلوة
سيون:اه كانت حلوة اوي عملت ايه ياعم هيتشول مع المزه
هيتشول:هي تكةمعتش غير تكه
ليتوك:عملت ايه النهارده ياكيو في الدرس بتاع الطبيخ الي انت بتروحه ده
كيوهيون:ولا حاجة زي كل مرة هعمل ايه يعني مفيش اي جديد
ريووك:حد جعان اعمله ياكل معايا
كيوهيون:اما الحق اقوم انام قبل ما اكل غصب عني
دونغهي:انهيوك انت مش هتنام يابني
انهيوك:لايابرنس هنام
وذهبوا جميعا لينامو
ريووك:بقه كده يعني ماشي
في المطعم
البنات اخذوا يتحدثو عما حدث في حفلة عيد الميلاد
فو:انا اعرف اتنين هنا من مصر برده هكلمهم واشوف
سو:هي مصر احتلت كوريا ولاأيه
فو:هههههههههههه
لسه هيناموا سمعوا خبط جامد ع باب المطعم ياترى ايه استنوا البارت الجاي وانتو تعرفوا سلام 

رحلة الى كوريا البارت الخامس


فو:هنعمل ايه عشان عيد ميلاد مو
سو:اه احنا عاوزين نعملها مفاجأه حلوة
رو:اه بس اهم حاجة مو تخرج و عاوزين نقفل المطعم كمان
سو:خلاص انا هاخد مو ونخرج هخترعلها اي حجة عشان تخرج
رو:ماشي
وفي الصباح
مو:انتو لسة نايمين قومو يلا
رو:انا مش قادرة النهارده
مو:يلا رو قومي بطلي كسل متقومو بقه
فو:انا قمت خلاص قمت اهه
مو:قومتي فين نايمة ومستغطية وتقولي قومت اخلصو عاوزين نفتح المطعم
فو ورو:حاضر
قامو وفتحو المطعم عشان مو متحسش بحاجة
سو:مو تعالي نروح المطعم بتاع بي زي ما اتفقنا عشان نتعلم منه شوية وصفات عشان المطعم بتاعنا
فو:ايوى ياعم مطعم ووصفات تلاقيكو رايحين عشان تشوفو المز بي بس
رو:اسكتي يا فو مز ايه هي سو ومو بتوع الكلام ده اكيد هيروحو عشان المز
مو:لالا عيب عليكو هو بي فاضيلنا
فو:انزل ياعيب
رو:اهي رخامتك دي الي مودياكي في داهيه ولسة مضروبة امبارح
فو:متفكرينيش يارو انا كل ما افتكر البت دي ببقى عاوزة اموت حد
روخلاص خلاص
مو وسو في طريقهم الى المطعم
سو:ياسلام لو قابلنا بي هناك
مو:يسمع منك ربنا
رو وفو يظلو بالمطعم من اجل فعل ما اتفقوا عليه
فو:مو ولاهي هنا مش فاكرة عيد ميلادها
رو:يمكن فاكرة ومستنيانا نقولها
فو:جايز برده بس ربنا يستر وسو متقعش بلسانها
رو:يلا يابنتي خلينا نقفل المطعم قبل ما حد يجي
فو:مش هاين عليا أقفل المطعم بس عشان مو يغور المطعم
لسة هيقفلوا المطعم وجدو السوجوجايين المطعم
هيتشول:ايه كنتو بتقفلوا ليه
فو:بيان اصل النهارده عيد ميلاد واحده صحبتنا فكنا ناويين نعملها مفاجأه
هيتشول:طيب مش عاوزين اي مساعده
رومتنحة مع سيون
فو:لاشكرا مش عاوزين نتعبكو معانا
هيتشول يدخل المطعم ويتبعه باقي الاعضاء
هيتشول قولتو بقه هنساعدكو في ايه
فو تبتسم وتغمز رو انا بحلم ولا دي حقيقة ولا تهيؤات ولا ايه بالزبت
رو:حقيقة اغرب من الخيال
هيتشول واقفين ليه يلا عشان نلحق قبل صاحبتكو ماتيجي
فوتكلم نفسها :اه يامو يابنت المحظوظة السوجو نفسهم بيجهزوا لعيد ميلادك اااه يابختك
رو:بت اقرصيني يابت
فو:انا عاوزة الي يقرصني
دونغهي:ايه هو احنا هنحضر لوحدن ولا ايه
رو:ازاي يا اوبا ودي تيجي
سو ومو وصلوا المطعم اخيرا
مو:ياه فرق كبير بين المطعم ده ومطعمنا
سو:اكيد
ويدخلوا المطعم ويبدأو بالتعلم
بعد ثلاث ساعات
رو وفو والسوجو انتهوا من التجهيز من اجل عيدميلاد مو
سو:تنظر لساعتها فتجد ان الوقت قدحان يلا بينا مو بقه انا تعبت
مو:استني شويه يمكن بي ييجي
سو:بقالنا 3ساعات وبي مجاش هنستنى ايه اكتر من كدا
مو:خلاص يلا
وقامو وتجهزوا للذهاب واثناء خروجهم ترتطم مو بشخص م ا عند الباب طبعا هتقولو بي لا مش هو  استنو البارت الجاي وانتو تعرفوا سلاموز يا اصحاب 

الأحد، 15 أكتوبر 2017

علاقات خطرة محمد طه

يتناول كتاب "علاقات خطرة" أنواع وتفاصيل العلاقات الإنسانية التى قد تكون ضارة أو مؤذية لأصحابها ولمن حولهم وكيفية الوعى بهذه العلاقات وعلاجها وتجنب آثارها.


الكتاب ده عنك..

ملاذي دينا إبراهيم الجزء الرابع

الفصل الرابع ....
اخرج فهد من تفكيره عثمان وهو يضربه علي ظهره بثقه وحال عيناه يخبراه هل ندمت بعد علي الفراق ام تريد الاستمرار!!

ملاذي دينا إبراهيم الجزء الثالث

الفصل الثالث.........
سمع صوت خطواتها الرقيقة فرمقها بطرف عينيه وجدها لاتزال ترتدي فستانها وتتجه الي بعض الاوزان في الارض ...عقد حاجبيه علي غباءه فقد نسي حقيبتها في السيارة ولم يدخلها .... النسيان عاده يكرها ولم يعتادها ولكن منذ ان اقتحمت حياته من جديد واصبحت عاده ملازمه له .... نسي تمارينه وتوقف وهو يراها تجثو وتنظر الي الاوزان وكأنها قطعه من الذهب ...

ملاذي دينا إبراهيم الجزء الثاني

سيتوقف قلبها من كثره الضحك ....يجب ان تسيطر علي جنونها فهناك أناس حقيقيون يشاركونها المنزل ولم تعد تعيش وحيده في شقته ابويها (بالتبني) رحمهما الله ... كما ان هناك شخص بالذات لا تريده ان يأخذها عنها معتقد أنها مجنونة !!!!

هيبتا محمد صادق


في محاضرة مدتها ست ساعات يحاضرها الدكتور أسامة يجتمع فيها كل

ملاذي دينا إبراهيم الجزء الأول

الفصل الاول...............
ارتجف كامل جسدها في محاولة لكبت توترها وهي تطالع ذراعيه القوية تمسك بمقبضي الباب ....اغمضت عيونها غير مصدقه ما اقدمت عليه منذ قليل !!.... تزوجت !! فتحت عيونها لتتابع زوجها !!  كلمه لها وقع غريب علي اذانها لم تعتدها بعد وهي حديثة الزواج ، لم يدم عليها ساعتين  !!... فتح الإيوان او الحصن فأبدا لن تلقي بكلمه فيلا او منزل علي هذا المبني المهيب !! ….

تقرير رواية ملاذي دينا إبراهيم

تسمر للحظه برعب  و جثا امامها بخضه ...
-انتي كويسه ...
امسك ذراعها وهي تنظر له بغضب...
-انت مش طبيعي ...ايدك دي ولا قالب طوب...انت قاصد علي فكره...
شعر بخجل وخزي بانه تسبب بضرر لها ليردف...

نادية يوسف السباعي

اجمل واصعب ما فيها انه جعلك تحب اثنتان متناقضتان فى كل شىء بنفس الدرجة ..

وجوه الحب السبعة لـ أندريه موروا

هذا الكتاب الممتع يلخص لك الكاتب العالمى أندريه موروا ـ ويحلل بأسلوبه الرائع ـ سبعًا من شوامخ القصص الفرنسية ، باعتبار أن كلاًّ منهـا تمثل لونًا مـن ألوان الحب

روميو وجوليت وليم شكسبير تحميل

مسرحية روميو وجوليت تُعد من اعظم أعمال الكاتب الإنجليزي وليام شكسبير وتعتبر من الكلاسيكيات العالمية التي مثلت كثيراً في مسرحيات وأفلام قديماً وحديثاً وظهرت مترجمة في الكثير من لغات العالم، حتى

الجمعة، 6 أكتوبر 2017

وظننت أنه خيال!! للقلم المبدع ناريمان

نوفيلا وظننت أنه خيال!!
للقلم المبدع ناريمان..
ننغمس في تلك الاحلام الوردية بين صفحات الروايات
نخلق عالم من الخيال ونسبح به ونرفرف بأجنحتنا عالياً
فيختلط واقعنا مع احلامنا الوردية ، ويتعانق معه 

أنتِ روحي بقلم مي محمد

أنتِ روحي.. هل من الممكن ان افتح عيناي ولا اراكي؟!
هل من الممكن ان ترحلي ولا تعودي؟!
هل من الممكن ان اكون انا من يفقدك حياتك ويتسبب بنزول دموعك؟

لتين بقلم أميرة عزيز..

لتين.. أتانا الحب على غفلة منا ،دون أن نحسب له أي حساب ، ربما نكابر قليلا لكننا بالنهاية نعترف بأننا أحببنا و بشدة ..
و بصوت خافت همس بجوار أذنها: أخذتك رغما عنك ، ولن أتركك إلا عندما أمل منك ،عليك أن ترضي بالأمر الواقع ،سأندمك علي كل شئ فعلته أنت جعلني أقع في شباك حبك..

والتقينا بقلم ابنة عمران

قلم مميز.. اثبت براعته.. ابنة عمران..
بقصة قصيرة.... والتقينا..

**********************
أيمكن أن تصبح الحياة أفضل ؟
أيمكن أن أحقق ما أريد ؟..

طريقة التحميل من المدونة

طريقة تحميل ملفات pdf من media fire والمدونة