رحلة إلى كوريا البارت الحادي عشر هذا البارت بقلم سارة سرور

توضيح هذا البارت كتبته صديقتي المذهلة سارة سرور
ف غرفة مو و سو
سو: الحمدلله المطعم كل يوم بيشتهر أكتر وبيجيله زباين جديده
رو و مو: اه الحمدلله

فو:الحمدلله هيبقي معانا فلوس زيادهعشان اتشبرق بيها
سو: مش احنا قولنا يابنات هندخل خدمة الدليفري في المطعم
رو: اهو ده بقي اللي فعلا هيساعد المطعم أكتر ونعرف ان كان بيزداد شهره ولا لا
سو:طيب هنبدأ امتي
مو: قريب بأذن الله
فو: طيب بقه
 احنا نفك الكيس ونجيب عجلة عشان الدليفري
رو : ده ع أساس عجله نفاثه هتوصلك ف ثانيه
سو : والله انتي عسل فو عجله عجله وتفضل تضحك                                        مو بأشمئزاز : ما نجيب سلحفه احسن اهو حتي منتعبش واحنا سايقين هي هتوصلنا الطلبات
فو : لا مو انتي بتهرجي دلوقتي مش عجباكوا العجله طيب موتوسيكل حاجه فخيمه كده تقفيل بلاد بره نص عمر قشطه ذي العسل
مو : تغمض عينها وتبص للسما يارب    
  رو : حاجه فخيمه كده تقفيل بلاد بره نص عمر ع اساس احنا ف بلاد جوه        
سو: فو هنبقي ف كوريا ونجيب مستورد فو خلينا نجيب من بلد المنشأ
مو و رو يبصوا ل سو ويقولوا ف نفس واحد : انتي اتعديتي ولا ايه سو ده شكله بقي منتشر فو تأثيرها رائع
فو: ف ايه يا جماعه هو انا قولت حاجه غريبه احنا نفك الكيس بس مش اوي نجيب حاجه فخيمه نص عمر احدث موديل ف الموتوسيكلات النص عمر واهي تقضي الغرض
مو: صبرني يــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــارب
مو : ومين فينا هتركب الموتوسيكل بقي
رو : مش أنا  
 سو : ولا أنا
فو : انا طبعا هو ف غيري للمهمات الكبيره دي
مو: يلا اهو ع الاقل هرتاح منك طول النهار
سو و رو : ايه مو انتي مستغنيه عنها انتي عارفاها متهوره
مو: يلا خليني ارتاح
فو: بقي كده انتي عايزا تخلصي مني بس شبحي هيطلعلك ويانبلك ضميرك أوني
مو: هو ف الحاجات دي ببقي أوني وغير كده مش ببقي أوني خالص
سو: لا انتي الاوني الطيبه ع طول
رو: حبيبتي يا أوني انتي عارفه اننا بنحبك وبنسمع كلامك ف الاخر
تنظرمو ل فو وهي مبتسمه وفو متغاظه منها
فو: بتبصيلي كده ل ما انتي عايزا تخلصي مني اه عارفه عينك ع هيتشي بس مش هنولهالك
مو: انا قولي غير كده
  مو : لا فو وتحضن مو فو وتقولها انا مقدرش أستغني عن هبلك ابدا يا تونسينغ لو انتي مش موجوده مين هيرخم عليا غيرك
فو: اكيد طبعا متقدريش تستغني عني شوفتوا يا بنات بتحبني ازاي ويعلي صوت ضحك البنات الاربعه سوا
فو: المهم بقي هنروح نجيب السيكل العسل بتاعي أمتي
سو: هو بقي بتاعك مش بتاع المطعم
رو: اصله هيبقي ملكيه خاصه بيها فتاة الموتوسيكل الاولي
مو: مين قال هنجيب موتوسيكل
فو: نعم نعم احنا هنجيب موتوسيكل
مو: لا هنجيب سلحفه واركبيها انتي
 فو: بتهرجي انتي دلوقتي صح
مو: لا بكلم بجد حتي هتبقي عامله كابل انتي والسلحفه تجننوا سوا وتطقمي معاها بقي    سو ورو بيضحكو
فو: متغاظه      
  مو: مالك فو زعلتي من حاجه    
  فو: لا سمح الله
 مو: بطمن بس
  فو: لا طمني قلبك أوني
   سو: بنات اتكلموا بجد بقي هنعمل ايه كل ده ومش عارفين نرسي ع حاجه
رو: انا بقول موتوسيكل برضه و فو تركبه
 سو : مش مرجحه الفكره
 فو : انا مرجحاها سو انا اللي هركبه مش انتي
مو: بس بس خلاص احنا هنجيب عربيه صغيره مستعمله هنلف ونشوف العربيات اكيد ف اماكن بتبيع مستعمل وحالته كويسه وقبل كده هنتعلم السواقه كلنا افرضي اللي هتبقي مسؤله ع العربيه تعبانه او مشغوله او اي حاجه هنعمل ايه
فو: يعني مش هركب الموتوسيكل وأدلدل رجلي كده بره واسوق بسرعه
مو: تدلدلي رجلك بره انتي قاعده ع البحر ياختي
سو ورو يضحكوا ع فو
رو : خليها تدلدل رجلها بره هيبقي منظرها مسخره
سو : لا رو هي كده كده متدلدله بره هو الموتوسيكل بيبقي متغطي
مو: والله انا قولت انه انتشر سو هو انتي بتقعدي كتير مع فو اليومين دول
سو : ليه مو
و: ولا حاجه
رو: اصله متغطي سو وتضحك رو بصوت عالي وتتريأ ع سو و فو
فو : مالوا ياختي لما أدلدل رجلي
مو : من عيني فو هنجيب عربيه واخليكي تدلدلي رجلك بره ذي ما انتي عايزا اقعدي وانتي جنبي ف العربيه وافتحي الباب ودلدليها فو بس متنسيش تبقي خالعه الشوز ورافعه البنطلون شويه عشان رجلك مش تتبل
فو: تبصلها وهي متغاظه انتي بتتريأي عليا
مو: لاسمح الله انا بقولك عشان احتياطات أمن
فو : ماشي ماشي انا مش هركب لاعربيه ولا موتوسيك
رو: هتركبك سلحفه
سو: بس هاتيها كبيره مو عشان تستحمل معانا
مو: خلاص بقي اتفقنا هندور ع عربيات مين فيكو هتدور ع النت ولا معتمدش عليكوا ف حاجه
فو: انا مليش دعوه مش هعمل حاجه انا معترضه
رو: خلاص مو انا هدور ع كل الاماكن اللي بتبيع مستعمل
مو: ومين هيروح معايا
فو: مليش دعوه انا معترضه
سو: هو انتي معترضه ع اي حاجه كده فو
فو: اه هو كده بقي
مو: خلاص فو اعترضي براحتك
مو: ها مين جاي معايا
سو: انا هاجي معاكي مو
مو: خلاص سو اتفقنا رو ابقي شوفي الموضوع ده بسرعه
رو: هشوفهولك قبل ما انام
مو: انا هقرا شويه واروح انام
سو : وانا هروح انام ع طول
فو: وانا معترضه
رو و سو و مو يبصوا لفو ويتنحوا وينجر ضحكهم عليهاوتروح كل واحده منهم للي كانت هتعمله
فو بتكلم نفسها : ايوه انا معترضه وهفضل معترضه انا مليش دعوه انا عايزا أدلدل رجلي اقوم اركب سلحفه يا صلاة العيد ماشي مو ماشي
ف الصباح تستيقظ مو و سو كالعاده قبل رو و فومو تروح عشان تصحيهم
مو: رو أصحي أصحي يلا اخلصي وانتي يا معترضه نمتي ليه مش انتي معترضه المفروض تعملي اعتراض ع النوم كمان
فو وهي لسه نايمه وبتشد الغطا عليها :انا معترضه
مو: هو انا بسألك رأيك اصحي بقي يا خم النوم
فو: انا معترضه
رو: بلاش دوشه بقي انا نايمه متأخر
مو: قوموا بقي انا هفضل تعبانه معاكوا لحد امتي هو انا خلفتكوا ونسيتكوا
رو : يوه بقي عايزا انام شويه مش كفايه مسهراني طول الليل عشان ادورلك ع الاماكن
مو: وهو الموضوع ده ياخد طول الليل برضه هتلاقيكي فضلتي ع النت تلعبي انا عارفاكي
فو: انا معترضه
مو: اصحي يا معترضه قومي وترميها بالمخده
فو: انا معترضه
مو: فو الزباين بدؤا يجوا للمطعم واحنا لسه مفتحناش الزباين هتطير
فو: تنط من مكانها كام زبون طار
مو: تضحك عليها
فو: تدخل تجري عشان تحضر نفسها عشان تنزل المحل انا خلاص قومت اهو قومي رو بقي بطلي كسل
رو: تقوم وتدي الورقه المكتوب فيها اسماء الاماكن ل مو
مو: سو تعالي بما اننا هنجيب حاجات للمطعم النهارده وهنروح مطعم بي خلينا نروح نجيب الحاجه ونجيبها هنا وبعدين نروح الاماكن دي وبعدين نروح مطعم بي
سو: النهارده كل ده هنلحق
مو: بأذن الله
سو: ماشي ربنا معانا
مو : احنا ماشيين يا بنات خلوا بالكوا من المطعم مش عايزين مشاكل مش عايزا أجي ألقيكي واخده القلم التاني فو
فو: ماشي بس انا معترضه
تمشي مو وسو بسرعه يجيبوا حاجه المطعم ومو سابت سو ورجعت المطعم عشان توصل الحاجه بسرعه وترجعلها
سو: خدي موجبتلك السندويش ده والعصير  اكيد تعبتي من المشوار وجبتلي معاكي اصلي جوعت
مو: كماوووووووووووووا سو
سو : هنعمل ايه دلوقتي
مو: هنروح اول مكان نشوف فيه ونلف ع الباقي بعده اكيد يارب يسهلنا الحال
سو: يارب
مو وسو يخرجوا من مكان ويروحوا للتاني ولسه مش رسيوا ع حاجهف المطعم فو و رو مشغولين بالزبائن
فو: يارتني روحت انا مع مو كنت هرتاح اهو هتفسح شويه
رو :وانتي فاكراهم بيتفسحوا هتلاقيهم دايخين دلوقتي من كتر اللف
سو ومو لسه ماشيين بيدورا ع العربيات وبيخلصوا كل الاماكن والتعب بان عليهم
سو تعالي نروح بقي انا تعبت
مو: سو احنا خلاص يا ماما قربنا ع مطعم بي نروح ازاي بقي خلينا ندخل ع لاقل نرتاح جوه شويه ونفكر بعدين ع الدوشه اللي ف المطعم
سوتضحك قصدك فو
مو: هتشمت فيا وتقعد تزلني
سو: تقعد تضحك وتقول لا مو عادي يعني اه هترخم عليكي شويه بس بذمتك مش رخامتها عسل
مو: اكيد طبعا
ويدخلوا للمطعم يقعدوا يتكلموا مع بعض ويشوفوا نوع كل عربيه وسعرها من اللي شافوهم ومش عارفين يرسوا ع اي ماركه من العربيات فجأه يسمعوا صوت يقولهم الماركه دي أحسن
مو وسو يبصوا وراهم ويتنحوا ويبتسم لهم الشخص صاحب الصوت انا قولت اقترح عليكم مجرد اقتراح لو تحبوا
سو ومو متنحين
:ياه أغشيه في حاجه ميانيه لو كنت تطفلت عليكوا ويكلم نفسه هو انا فيا حاجه غريبه
مو تفوق من الصدمه وتبص ل سو
سو: مالك سو ف حاجه
سو: تقولها الا هو انا شايفه صح ولا عيني مزغلله
مو: ع ما اعتقد انتي شايفه اللي انا شيفاه
سو: يعني هو ده بجد ولا انا خرفت من كتر التعب
مو: أعتقد دي هلوسه
سو: احنا اتجننا مو
:يسألهم ممكن نتعرف
مو: هو أنت بجد يعني ولا انا خرفت من كتر التعب
يبتسم ويقوم يقعد معاهم:ممكن نتعرف
مو: اكيد وتعرفه عليهم وتقوله انهم من مصر
:أهلا بيكوا ف كوريا وبقالكم كتير هنا
سو: سنه وكام شهر كده
كيمو: انتو عايزين العربيه ف ايه
مو: احنا فاتحين مطعم صغير وعايزين عربيه صغيره يعني تقضي الغرض منها
كيمو: اه طيب يبقي فعلا الماركه دي هتنفعكم اوي
سو: اكيد طبعا
كيمو: واخبار مطعمكم ايه بقي
مو:الحمدلله شغال كويس احنا فاتحين مطعم للاكلات المصريه والشرقيه عامتا وهنبقي مبسوطين اوي لو زورتنا ف المطعم
كيمو: ده اكيد وانتو كمان تيجوا المطعم عندي وتشوفوا
سو: اكيد لازم نيجي
مو تديله عنوان المطعم وتقوله نتمني ان نشوفك قريب
كيمو: يبتسم اكيد قريب جدا ويستأذن منهم
مو: سو الا هو فعلا كان كيمو الخسه العسل كان هنا دلوقتي
سو: ايه مو انتي بتيهيألك محدش كان قاعد معانا
مو: ايه بجد
سو: حبيبتي مو مالك انتي باين عليكي تعبانه اوي
مو: سو انتي بتتريأي عليا صح
سو: اخص عليكي
مو: اه ياني هو انا بقيت دلوقتي بيجيلي تهيؤات وتبص تلاقي كيمو وبي خارجين من المطعم
مو: سو انتي بتضحكي عليا
سو تفضل تضحك وتقوم تجري من جنبها
مو: تطلع تجري وراها استني هنا
ويرجعوا للمطعم متأخر ويلاقوا فو ورو بيقفلوا
رو: عملتوا ايه
فو:انا مبسألش عشان انا معترضه
سو: مو قابلت أوبا جديد النهارده
فو ورو يابنت المحظوظه انتي بتتكعبلي فيهم ولا ايه
سو: مش تستنوا تعرفوا قابلت مين
فو: مين يعني
رو: اه مو قابلتي مين النهارده من المزز
سو: قابلت قلب الخسايه كيمو كيم هيونغ جون
رو : مش بحبه بحسبك قابلتي حد تاني مليش ف ده انا
مو: وحد قالك ابقي ليكي فيه خدي بالك انا الوحيده فيكوا اللي بحب كيمو
فو: مين قال
سو: ايه مو انا معجبه بيه كمان بس تصدقوا يابنات انه احلي ع الطبيعه
فو: بجد رو الا بقولك ايه احنا بعد كده احنا اللي نروح نعمل كل حاجه بره طول ما احنا هنا مش هنقابل حد ومو هتكوش عليهم كلمرو انا بقول كده برضهمو: ده بعينكوا
وهنا ينتهي البارت ويا تري رو و فو هيعرفوا يخلوا مو تقعد ف المطعم وهما يخروجوا ولا لأ؟؟؟؟؟؟؟؟

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

من أنت +18 ؟ للكاتبة / sweet-smile مكتملة

قربان